Przewodnik po Piaseczyńsko-Grójeckiej Kolei Wąskotorowej
Hala główna
W latach 30. XX wieku magistrat m.st.Warszawy dążył do skrócenia linii Kolei Grójeckiej z pl. Unii Lubelskiej (gdzie znajdowała się stacja początkowa) do stacji Szopy (zwanej później Warszawa Południowa, a obecnie Metro Wilanowska). Wiązało się do z utraceniem głównego zaplecza technicznego znajdującego się na miejscu późniejszego Supersamu. W związku z tym wybudowano w 1935r. według projektu inż. Zygmunta Kochmana nowe zaplecze techniczne Kolei Grójeckiej na stacji Piaseczno Miasto, którego największym obiektem stała się Hala główna.
Na tej hali przeprowadzano naprawy, ale w również był tu budowany tabor. Powstały tu lokomotywy spalinowe oraz kilka wagonów motorowych zbudowanych metodą gospodarczą na podstawie ram autobusów.
Wysadzona w 1945r. przez wycofujące się wojsko Niemieckie. Odbudowana po wojnie wraz z przyległymi do niej budynkami towarzyszącymi. W 1979r. część hali zawaliła się pod ciężarem śniegu i nie została odbudowana, przez co jest obecnie o ok 45% krótsza niż pierwotnie.
Obecnie wykorzystywana głównie do stacjonowania taboru.